28.10.06

Tillökning



Idag åkte vi till Tropikmässan i Malmö och köpte tre vandrande löv från Australien, en fullvuxen och två småttingar. Till min stora förvåning tycker jag att det är jätteroligt! Springer och tittar på dem lite då och då för att se hur de mår och om de svajar - det gör de gärna för att likna löv som vajar för vinden. De stod alldeles stilla i flera timmar, men sen sprejade jag dem med vatten och då blev de glada och började svaja igen :-)

Undrar vad det är som gör detta så roligt? Det spännande i att lära känna ett helt främmande djur? Att det är annorlunda? (fast på mässan kände jag mig väldigt normal bland alla ormar, paddor, spindlar och kackerlackor ;-) ) Att vi har någon att ta hand om? Bara nyhetens behag? Eller deras tjusiga bostad - det är så vackert med ett upplyst terrarium med barkbitar, kottar, en ormhasselgren, och så många taggiga björnbärsgrenar - det är det de äter.

Funderade förresten på om de tycker att björnbären är taggiga eller om skalan är fel? Och kan det stämma att kamouflaget blir bättre om de svajar??